Az idei AMTS alatt a veterán járművek saját kiállítási területet kaptak, az F pavilonban a Classic Automobil Show nevű rendezvény várta az érdeklődőket. A standokon felújítással, árusítással vagy bérbeadással foglalkozó vállalkozások állítottak ki főként, de sok autó volt a MAVAMSZ (Magyar Veteránjárművesek Országos Szövetsége) vendége. Nagyon sok izgalmas és különleges gép volt látható, de olyan ritkaságok is álltak a vörös szőnyegen, mint egy eredeti Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale, vagy egy gyönyörű, E21-esen alapuló Alpina B6.
Egy álomszép, fekete E-Type, nem alaptalanul nevezte Enzo Ferrari a megjelenésekor a valaha készült legszebb autónak:
Nagy volt a méretbeli kontraszt a GAZ-13 Csajka és a körülötte sorakozó háromkerekű járművek, mint például a Velorex között:
Egy Z1-es BMW is ki volt állítva, hamarosan ez a típus is OT rendszámot kaphat, 1991-ben mutatták be a modellt:
A show előzetes promóciója során hirdették, hogy egy Lamborghini Espada is látható lesz, valószínűleg kevés látogató gondolta, hogy még javában az újjáépülés fázisában:
Nem csupán egy helyszínen lehetett veteránokkal találkozni a Hungexpon hétvége során, az autós kluboknak helyet adó C pavilonban is sok szépség volt kiállítva, a FritzenFestes standon például rendesen kitettek magukért, 10 Porsche is helyett kapott náluk, más német csodák társaságában:
Szintén a C pavilonban:
A rendezvény fő helyszínén, az A épületben is szép számmal találhatóak voltak klasszikusok, melyeknél már kevésbé volt jellemző a gyári állapot, de azért nem is volt példa nélküli. Egy 328-as BMW, még a második világháború előttről:
Az RS Tuning standján álló sárga 1-es Golf már nem volt teljesen olyan, mint ahogy elhagyta a gyárat 40 éve, airride és Porsche felnik kerültek a kocsi alá:
Egy gyönyörű Mercedes Szlovákiából:
A Hot Rodok is külön területen sorakoztak fel, a leglátványosabb módon kétségtelenül a Krazy Kutters építése volt kiállítva, a szervizautóval nem lehet könnyű feladat eljutni a rendezvény területére:
Sok szépségről lehetne még ódákat zengeni, mégis kettőt emelnék ki zárásként. A fehér 356-os Porsche és a Ford standjánál kiállított T-Modell magyar rendszámmal. Ha belegondolunk, ez a kocsi biztosan idősebb a magyar népesség 99%-ánál. De könnyen lehet, hogy mindenkinél, és az idő végső soron neki dolgozik.
Néhány további kép:
Szabó Márton
További képek találhatóak a honlapunkon!