Tíz évvel ezelőtt, 2007. májusában egy nagyon különleges Ferrari-s rendezvényt tartottak Budapest belvárosában. Személyesen nem tudtam ott lenni, csupán később az internetre felkerült képi és videós tartalmakat láttam róla. Ez a gyár hat évtizedes fennállásának tiszteletére szervezett magyarországi Relay Tour volt, melyen hozzávetőlegesen huszonöt ágaskodó paripa vett részt. (A pontos adatot nem tudom, a linken megjelölt felvételen ennyit számoltam). Kevés olyan nap volt eddig, amikor hazánk fővárosának központjában egyszerre ennyi Ferrari legyen jelen. Természetesen, amikor utólag tudomásomra jutott a dolog, igencsak fájt a szívem, amiért lemaradtam róla, de az lebegett előttem, hogy a következő kerek számnál várhatóan újra lesz hasonló. Emlékszem, számolgattam visszafelé az esztendőket, hogy már csak négy év, három év..., s végül beköszöntött 2017. A márciusi Genfi Autószalonon a Ferrari felfedte, hogy világ körüli autózással készülnek 70. évfordulójuk megünneplésére – bizonyos kiválasztott országokban (jellemzően ahol hivatalosan is van Ferrari képviselet), túrát szerveznek az ügyfeleknek és autócsodáiknak. Ahogy teltek a hónapok egyre többet lehetett látni abból, hogy máshol hogyan zajlottak le a parádék, majd idővel az is kiderült, hogy nálunk június 23., péntek lett a jeles dátum. Egyébként a teljes hétvége a Maranellóiaké volt, ugyanis a Challenge mezőnye ismét visszatért a magyar Forma-1-es versenypályára.
A gyülekezőpont a Budai Várnegyedben lett kijelölve, a városháza előtt, közel negyven itáliai remekmű gyűlt össze a délelőtti órákban. A lezárt parkolóban álltak fel egymás mögött, sorokban, s úgy hiszem nem szükséges jelzőket használnom a látvány leírására, nem is tudnék hozzáteszem. A legidősebb modell címét ezúttal egy 308 GTSi kapta, mely 1980-ban mutatkozott be a nagyközönség előtt, ezt követte még két Testarossa és egy 348 TS. A '90-es évek munkái kimaradtak a felhozatalból, az ezredforduló utáni palettát pedig, korosztály szerint egy 360 Spider nyitotta meg. További érdekesség, hogy a leggyakoribb típus, vagyis amelyikből a legtöbb érkezett a 488 GTB volt, hatot is szemügyre lehetett venni a középmotoros, turbófeltöltős V8-asból.
Három limitált szériás változattal is lehetett fent a várban találkozni, például azzal a LaFerrari-val, mely a Nagy Futam alatt is ki volt állítva, de ott volt még a Giallo Tristrato F12tdf is, melyről külön is írtam már a blogomon. A harmadikat a gyáriak hozták, mégpedig a mindössze 209 példányban készülő LaFerrari Aperta egyikét, mellyel az élen 11 órakor elindult a túra a Hungaroringre. Útközben csakúgy, mint 2007-ben, megálltak kis időre a Hősök terén, s onnan rendőri felvezetéssel mentek tovább.
Szerencsére még előttük ki tudtam jutni a ringhez, így sikerült ott is megörökítenem a nem mindennapi sort. Látni és átélni azt, ahogy a bejárat előtti emelkedőről együtt legurult a közel negyven Ferrari, a LaFerrari és LaFerrari Aperta felvezetésével... az a pillanat megkoronázta az évtizedes várakozást. Néhány további kép:
Fotó: Klucsó Viktor
Fotó: Szabó Márton
Nézzétek meg a honlapon a teljes galériát is!
Török Márkó