Az Auto-Focus magazin blogja

Auto-Focus

Auto-Focus

Oldtimershow 2017

2017. április 23. - AutoFocusHu

Az Oldtimershow minden évben az egyik legkülönlegesebb helyszínen tartott hazai rendezvény, a Vasúttörténeti park hangulatos környezetet biztosít a gyönyörű járműveknek, és további programlehetőségeket is nyújt a kilátogatóknak. A MÁV nosztalgiajáratokat teljesítő mozdonyai és a hozzájuk tartozó vasútikocsik közül is több itt van kiállítva, így bőven akad látnivaló a csarnokon kívül is. Mivel a beltéri kiállítóhelyek száma véges, a szabadban kaptak helyet a veterán autóbuszok, jónéhány amerikai gép és 3 youngtimer is:

DSC_2358 DSC_2267

Youngtimerek a szabadban:

DSC_2341 DSC_2339

Emellett egy kültéri sátorban átépített klasszikus, és modern autók kiállításával próbálták a fiatalabb látogatók számára is vonzóvá tenni az eseményt. Kérdéses, hogy egy héttel az AMTS után volt-e erre igazán kereslet, ettől függetlenül jó kezdeményezés a kültéri bővítés, csak érdemes lehet az eredeti profilhoz (Oldtimershow) közelebb álló témát találni (a 6-700 lóerős tuningolt BMW-k nem feltétlenül azok).

DSC_2292 DSC_2307

Az átépített idősebb gépek, és néhány külföldi autó számára viszont remek lehetőség volt, hogy megjelenjenek a kiállításon, ezek már szorosabban kapcsolódtak a rendezvényhez, hiszen míg a csarnokban az eredeti állapotban, vagy felújítottan pompázó gépek közé nem feltétlenül illett volna be egy hot-rod, itt lehetősége volt a látogatóknak szemügyre vennie egy ilyen járművet is:

DSC_2313 DSC_2323 DSC_2329

A Show maga igazán bent kezdődött el, a kiállítótér egyik részét fölényesen uralták a Porschék, mindegyik gép fantasztikusan nézett ki:

DSC_2399 DSC_2429

A zöld 968 Club Sport színe, és maga a típusváltozat sem jön szembe mindennap az emberrel, az extra sportcsomaggal pedig a konfiguráció kifejezetten egyedi, 3 ilyen példány hagyta el a gyárat:

DSC_2452

De az amerikai piacra készült 924 S sem gyakori látvány, a változat összesen két évig volt kapható (érdemes figyelni a kör alakú helyzetjelző lámpákat):

DSC_2475 DSC_2694

Gyönyörű 930 Turbo és Targa:

DSC_2420 DSC_2437

Egy SAAB Sonett III, a 70-es évek elejéből, nem gondoltam volna, hogy SAAB ilyen komoly rajongást vált ki belőlem valaha, de iszonyatosan menőn néz ki ez a sárga példány:

DSC_2442

Toyota Land Cruiser, a szépen felújított autót a Dakaron többször is induló Sandlander csapat hozta ki a kiállításra:

DSC_2497

Nagyon szép Datsunok is ki voltak állítva az Orient csarnokban:

DSC_2529

Néhány amerikai különlegesség bent is akadt, nem csak odakint:

DSC_2602 DSC_2595

De azért idén a német gyártók remekművei voltak túlsúlyban:

DSC_2643 DSC_2646 DSC_2525 DSC_2549

Az angol autókból már nem volt ennyire jelentős számú résztvevő, bár szép számban álltak egymás közelében Triumphok is, E-Type-ból csak ez az egy példány volt kiállítva:

DSC_2663

De az alulreprezentáltsági versenyt az olasz sportkocsi-gyártók nyerték, 0 Ferrari és 0 Lamborghini mellett egy Maserati (Mistral) képviselte ezt a vonalat:

DSC_2685 DSC_2418

Talán jövőre sikerül ezen az arányon javítani, (bízzunk benne, hogy nem a Porschék számának rovására), hiányoztak azért ezek az olasz gépek a felhozatalból. Érdekesség, hogy jelenleg az egyik legdrágább Magyarországról hirdetett „használtautó” is megtekinthető volt a hétvégén, Mobile.de-n 226 ezer eurót kérnek ezért a gyönyörű, 1933-as Fiat 522 L –ért:

DSC_2669 DSC_2674

Egy GAZ 13 Csajka sínautó a parkban "lakó" vasúti eszközök közül:

DSC_2698

És a végére két szép jármű a parkolóból:

DSC_2288 DSC_2240

Szabó Márton

A teljes galéria megtekinthető a honlapunkon!

A bejegyzés trackback címe:

https://auto-focus.blog.hu/api/trackback/id/tr7212448389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása