Az Oldtimershow minden évben az egyik legkülönlegesebb helyszínen tartott hazai rendezvény, a Vasúttörténeti park hangulatos környezetet biztosít a gyönyörű járműveknek, és további programlehetőségeket is nyújt a kilátogatóknak. A MÁV nosztalgiajáratokat teljesítő mozdonyai és a hozzájuk tartozó vasútikocsik közül is több itt van kiállítva, így bőven akad látnivaló a csarnokon kívül is. Mivel a beltéri kiállítóhelyek száma véges, a szabadban kaptak helyet a veterán autóbuszok, jónéhány amerikai gép és 3 youngtimer is:
Youngtimerek a szabadban:
Emellett egy kültéri sátorban átépített klasszikus, és modern autók kiállításával próbálták a fiatalabb látogatók számára is vonzóvá tenni az eseményt. Kérdéses, hogy egy héttel az AMTS után volt-e erre igazán kereslet, ettől függetlenül jó kezdeményezés a kültéri bővítés, csak érdemes lehet az eredeti profilhoz (Oldtimershow) közelebb álló témát találni (a 6-700 lóerős tuningolt BMW-k nem feltétlenül azok).
Az átépített idősebb gépek, és néhány külföldi autó számára viszont remek lehetőség volt, hogy megjelenjenek a kiállításon, ezek már szorosabban kapcsolódtak a rendezvényhez, hiszen míg a csarnokban az eredeti állapotban, vagy felújítottan pompázó gépek közé nem feltétlenül illett volna be egy hot-rod, itt lehetősége volt a látogatóknak szemügyre vennie egy ilyen járművet is:
A Show maga igazán bent kezdődött el, a kiállítótér egyik részét fölényesen uralták a Porschék, mindegyik gép fantasztikusan nézett ki:
A zöld 968 Club Sport színe, és maga a típusváltozat sem jön szembe mindennap az emberrel, az extra sportcsomaggal pedig a konfiguráció kifejezetten egyedi, 3 ilyen példány hagyta el a gyárat:
De az amerikai piacra készült 924 S sem gyakori látvány, a változat összesen két évig volt kapható (érdemes figyelni a kör alakú helyzetjelző lámpákat):
Gyönyörű 930 Turbo és Targa:
Egy SAAB Sonett III, a 70-es évek elejéből, nem gondoltam volna, hogy SAAB ilyen komoly rajongást vált ki belőlem valaha, de iszonyatosan menőn néz ki ez a sárga példány:
Toyota Land Cruiser, a szépen felújított autót a Dakaron többször is induló Sandlander csapat hozta ki a kiállításra:
Nagyon szép Datsunok is ki voltak állítva az Orient csarnokban:
Néhány amerikai különlegesség bent is akadt, nem csak odakint:
De azért idén a német gyártók remekművei voltak túlsúlyban:
Az angol autókból már nem volt ennyire jelentős számú résztvevő, bár szép számban álltak egymás közelében Triumphok is, E-Type-ból csak ez az egy példány volt kiállítva:
De az alulreprezentáltsági versenyt az olasz sportkocsi-gyártók nyerték, 0 Ferrari és 0 Lamborghini mellett egy Maserati (Mistral) képviselte ezt a vonalat:
Talán jövőre sikerül ezen az arányon javítani, (bízzunk benne, hogy nem a Porschék számának rovására), hiányoztak azért ezek az olasz gépek a felhozatalból. Érdekesség, hogy jelenleg az egyik legdrágább Magyarországról hirdetett „használtautó” is megtekinthető volt a hétvégén, Mobile.de-n 226 ezer eurót kérnek ezért a gyönyörű, 1933-as Fiat 522 L –ért:
Egy GAZ 13 Csajka sínautó a parkban "lakó" vasúti eszközök közül:
És a végére két szép jármű a parkolóból:
Szabó Márton
A teljes galéria megtekinthető a honlapunkon!