Ha kezdődik a tavasz, akkor egyúttal itt van az AMTS is. Ez idén sem történt másként, a szezonnyitó rendezvény ebben az évben is rengeteg különlegességet vonultatott fel. Nekünk, autófotósoknak ez kihagyhatatlan esemény. Régóta követjük azt a bevált hagyományt, hogy már a nulladik napon megcélozzuk a Hungexpo bejáratát és igyekszünk lencsevégre kapni az összes kiérkező szuperautót, melyek másnaptól a kiállításon megtekinthetők lesznek. Persze, a Tuning Show nem csak az egzotikus autókról szól, mellettük lehetőség van gyönyörködni különféle átalakított gépekben, valamint klasszikus oldtimerekben is. A legjobb talán az benne, hogy olyan sokrétű a felhozatal, az autós világ annyi szegmensét érinti, hogy a legtöbb kilátogató rajongó biztosan nem megy haza legalább egy kedvencével való találkozása nélkül. A benti mozzanatokról a héten megjelenő cikkekben lehet majd olvasni, ebben a már említett nyitás előtti csütörtöki nap történésein lesz a ,,focus”, ahol még az Albertirsai út a helyszín. Vágjunk is bele!
Elsőként személyes kedvenc márkám, a Ferrari egyik modelljével kezdenék. A képen egy 488 GTB látható, melynek felbukkanása nem kis meglepetést okozott köreinkben. A típus a 458 Italia utódjaként jelent meg a palettán 2015-ben. Középmotoros elrendezésű, az utascella mögött lapuló 3,9 literes turbófeltöltős, V8-as erőforrás 670 olasz paripának ad otthont. Mindössze 3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy állóhelyzetből 100 km/h-ra katapultáljon.
Chevrolet Corvette C7 Z06 – Juhász Márton
Szerencsére, a tengeren túlról származó gépekből sem volt hiány, köztük a legnagyobb szenzációt minden bizonnyal ez a sárga, magyar rendszámos C7 Z06 okozta. A jelenlegi legerősebb gyári Corvette, orrészében egy 6126 köbcentiméteres, igazi amerikai V8-as munkálkodik, mely 659 lóerőt szabadít az utakra a hátsókerekeken keresztül. Nyers, hangos és bitang jól néz ki. Talán ez a kedvenc amerikaim. Természetesen a német gépkocsi gyártás remekművei sem hiányozhattak a sorból. A fotón szereplő Audi R8 V10-en a japán eredetű Liberty Walk nevű tuning cég brutális szélesítései láthatóak. Tudomásom szerint hazánk járműparkjában az egyetlen olyan darab, melyhez ilyesféleképp hozzányúltak. Mivel előzetesen lehetett a megjelenéséről tudni, így kétségkívül az AMTS egyik legjobban várt résztvevője volt. Arról nincs információnk, hogy az elvégzett módosítások megálltak-e csak a karosszériánál, azt azonban tudjuk, hogy eredetileg sem szenvedett teljesítményhiányban a maga 525 lóerőjével.
Jó pár AMG, RS Audi – köztük premier fogás itthon az új TT-RS -, M-es BMW tűnt fel. Véleményem szerint ez a Z-Performance M4 volt a legmutatósabb. Nyilván ez szubjektív megítélés, masszív AMG rajongó kollégámat nehéz lenne meggyőznöm arról, hogy ezt válassza a Vossen felnis C 63 S helyett.
A szöveges beszámoló végére pedig egy oldtimert hagytam, amivel kicsit a Porsche rajongóknak is szeretnék kedvezni. A 914 1969 és 1976 között készült, s ezalatt mintegy 12000 példány került belőle összeszerelésre. Szerintem ezt a konkrét autót most örökíthettük meg először Magyarországon, de néhányunknak tavaly nyáron Bécsben sikerült belefutnia. Rendkívül jól áll neki ez a szín.
Ahogy az összefoglaló elején említettem, a jegyváltás utáni Tuning Shows hangulatról, a kiállított változatos járművekről, s még több különleges autóról a következő írásokban lehet majd olvasni, de itt is érdemes tovább görgetni a galériában, hisz rengeteg további különlegesség várja a kíváncsi szempárokat. Csak, hogy néhány példát említsek: Ferrari California, a Porsche 911 991 MkI-es szériájának csúcsa a Turbo S, de ott van még AC Cobra replika, matt fekete R8 és még megannyi más.
További képek a honlapunkon!
Török Márkó