Júniusban, egy mérsékelten napos délelőtt indult útnak Bécsből a Lion’s Run. Valószínűleg kevesek számára beszédes a neve, hiszen közel sem olyan ismert, mint a híres ágyúgolyó-futam (csak 2014 óta rendezik meg - szemben a nagy testvérrel, amely jövőre lesz 20 éves). Ennek ellenére a résztvevők száma nem maradt el sokkal az előbbi eseménytől, de ami óriási meglepetés volt, Bécs belvárosába érve az Am Hof's Platzon parkoló 70 autót szabadon, kordon nélkül találtuk.
Fotó: Klucsó Viktor
A Gumball esetében ez bármely európai nagyvárosban elképzelhetetlen lenne, bár ott kifejezetten célja a szervezőknek, hogy minél nagyobb feltűnést keltsenek, és tömegeket mozgassanak meg. Itt a parkoló autóktól pár méterre a reggeli esős idő ellenére a piaci árusok simán kipakolták a portékájukat, nem állt meg a téren az élet, bár mindenki legalább egy rövid időre lelassított nézelődni, sőt a tér egyik oldalán lévő tűzoltóállomás dolgozói egy daruval is felszerelt autó kosarából fentről is lecsekkolták a kilátást, lezárásról viszont szó sem volt.
Fotó: Klucsó Viktor
Volt is mit nézni, ha csak 10-et kéne kiemelni a listából, mint a nap legkülönlegesebb típusait, már nehéz dolga lenne a zsűrinek, bár a Bugatti Veyron, a Novitec N-Largo vagy a Lamborghini Aventador SV ott lenne az első választások között bárkinél az első helyek egyikén. Vagy akár többön is, N-Largoból ugyanis kettő is indult..
Fotó: Klucsó Viktor
Néhány reggeli kép, amin még látszanak a hajnali eső nyomai:
Fotó: Klucsó Viktor
A városban is lehetett az indulás előtt a mezőnyhöz tartozó autókba futni, messziről látszottak általában a színes és lapos járművek:
Fotó: Klucsó Viktor
Fotó: Juhász Márton
Emellett a forgalom is nagyon élénk volt , rengeteg izgalmas gép parkolt, vagy mozgott az utcákon:
Fotó: Klucsó Viktor
Fotó: Bodrog Petya
Egy világoskék DB11!
Fotó: Lizon Dániel
Fotó: Juhász Márton
Illetve egy mattfekete Aventador SV Roadster, amivel talán nem is futunk össze, ha nem kezdünk el egy azóta már megszűnt nyilvános wc után kutatni..
Fotó: Lizon Dániel
Fotó: Bodrog Petya
Később a nap is kisütött, ahogy egyre közelebb került az indulás:
Fotó: Juhász Márton
A startra viszont ismételten beborult az ég, de az időjárás ennél tovább nem romlott, és egészen nagy tömeg gyűlt össze eddigre. Motorosrendőrök kíséretével gurultak ki az autók a belvárosból, hogy tegyenek egy tiszteletkört a Ringen, mielőtt elindultak az adriai tenger irányába.
Fotó: Juhász Márton
Fotó: Juhász Márton
Fotó: Juhász Márton
Fotó: Klucsó Viktor
Annak érdekében, hogy időben érjünk ki a felvonuláshoz, kellőképpen szednünk kellett a lábunkat, a rendőri felvezetéssel az amúgy is gyorsan mozgó autók elképesztően rövid idő alatt értek át a városon.
Fotó: Klucsó Viktor
Fotó: Klucsó Viktor
Fotó: Juhász Márton
A mezőny távozásával az idő is egyre inkább beborult, bár szerencsére még kellemesen telt a nap hátralévő része is. Hazafelé megnéztünk még Bécs külvárosában egy átadás és befejezés alatt álló Ferrari szervizt, a kirakatban néhány régebbi modell mellett egy 250 GTO formájú tárgy volt látható, meg kell hagyni, kiváló dekorációs elem (bármi ami hasonlít a világ egyik legszebb járművére, mi más lehetne?)
Elég valószínű, hogy karosszériaelemek pótlásához, méretek helyességének ellenőrzéséhez készülhetett, mégiscsak egyszerűbb, ha nem az eredeti kocsin kell igazítgatni az elemeket. Zárásként még következzen néhány vegyes kép a nap eseményeiről, majd a teljes galéria, még több fotóval a honlapunkon:
Fotó: Klucsó Viktor
Fotó: Juhász Márton
Fotó: Bodrog Petya
A teljes galéria itt található.
Szabó Márton