Csütörtökön dél körül, rendőri felvezetéssel száguldottak végig az 500 lóerős motorral szerelt DTM-es versenygépek az Andrássy úton, tettek egy kört a Széchenyi téren, majd visszatértek a Hősök terére. Bár hétköznap munkaidőben aránylag kevesen tudták megnézni a showt, az autóknak és a pilótáknak hétvégén a pályán kellett lenniük, így sok más lehetőség nem adódott volna a versenyhétvége előtt egy hasonló bulira.
Fotó: Juhász Márton
A három DTM pilótát (Mattias Ekström (Audi), Augusto Farfus (BMW), Gary Paffett (Mercedes-Benz)) elkísérte a városi parádéra a TCR-ben versenyző belga Frédéric Vervisch, és Tassi Attila is, aki ma győzelmet is aratott a hungaroringi versenyen. (ezúton is gratulálunk neki!)
Fotó: Juhász Márton
Már délelőtt kikerültek a versenyautók a Hősök terére, ahová fokozatosan gyűltek a rajongók és az érdeklődők, amíg egyszer csak meg nem érkeztek a pilóták néhány közös fotóra és autogram-osztásra – majd útjára indult a mini-mezőny, a médiacsapatok és a kísérőkocsikkal, illetve a két DTM-es Safety carral együtt.
Fotó: Juhász Márton
A rendőrök pár kereszteződéssel a pilóták előtt mindig leállították az egyik irányban a forgalmat, így a tempó bár nem volt fogható mondjuk a Nagy Futaméhoz, azért mindenki kitett magáért, a hangra és látványra nem lehetett panasz.
Fotó: Juhász Márton Fotó: Juhász Márton
Mattias Ekström egyszerre versenyez a DTM-ben és a Rallycross vb-n (az Audi pilótájaként mindkét szériában), valószínűleg keveset unatkozik év közben, nem kis teljesítmény, hogy két bajnokságban versenyben tud maradni. Az biztos, hogy az unokáknak lesz mit mesélni, ha két szöges-gumis csapatás között a befagyott svéd tavakon éppen tartanak egy szünetet- feltéve hogy a korábbi DTM bajnok mondjuk nem Monacoban telepedik le. Zárásként még két kép a résztvevő safety carpkról (sajnos az M4 GTS ezúttal a Hungaroringen maradt):
Fotó: Juhász Márton
Szabó Márton